HHC2024 tillykke til Høegen fra Aabenraa. Next up teori og fredagsbar.

Om

Om os:
Rungsted Sejlklub er den lokale sejlklub, stiftet i billedet af den lokale sejlklub, som har eksisteret på Rungsted Havn siden 1928. Vanskelige økonomiske forhold gjorde, at klubben - trods mere end 1200 medlemmer - forsvandt i 1999. Vi er her, fordi vi vil have vores klub igen.

Den lokalt forankrede sejlklub! Det er vores vision.

Nyhedsbrev:
Få en mail, når der er nyt på hjemmesiden ved at tilmelde din email adresse i kolonnen her til højre.

Du kan også følge os på Facebook: www.facebook.com/RungstedSejlklub

Standere, kasketter, sejltasker og andet:
Standere købes og hentes hos formanden efter aftale, eller der kan fremsendes frankeret svarkuvert. Priser kan ses under fanen pris. Kasketter, sejltasker og andet kan købes direkte i webshoppen. Se fanebladet "Shop".

Klubbens Bank:
Danske Bank, Reg: 9570, Konto: 13119058.

IBAN: DK1030000013119058, BIC: DABADKKK

MobilePay: 206390

Klubbens CVR:
CVR 34780706

Bestyrelse:
Den samlede bestyrelse kan kontaktes på bestyrelse at rungstedsejlklub.dk

Medlem:

Bådkøb:
Ikke aktuelt.

Kapsejlads:
Kapsejladsudvalget kan kontaktes på race at rungstedsejlklub.dk

Medlemmer:
- Torben Petersen

Aktivitetsudvalg:
- Ledig

Klubhusudvalg:
Kontakt rvl at rungstedsejlklub.dk

Medlemmer:
- René van Laer

Cruising:
 - Ledig, er det noget for dig, så ring eller skriv til os.

Joller:
- Ledig.

Juniorer:
 - Christina Averhoff.

Optimister:
 - Ledig, er det noget for dig, så ring eller skriv til os.

Kranchef:
Henvendelse til bestyrelsen

Sejlmåling:
Vi henviser venligst til UK sails.
Vil du være klubmåler, så skriv eller ring til os.

Baneledere:
- Torben Petersen

Kontakt kapsejlsadsudvalget på race at rungstedsejlklub.dk

Revisor:
Jan Svendsen.

Klubbens postadresse:
Rungsted Sejlklub
c/o Nicolai Møller-Andersen
Mågevej 9
2970 Hørsholm

Hvordan og hvorfor startede Rungsted Sejlklub
Vi er fire gutter, som blev tabt i gryden med saltvand, da vi var små. Vi har sejlet med og mod hinanden altid. Kapsejlads og tur. Af og til vinder een af os en kapsejlads, - men det vigtigste er, at vi kommer på vandet og har det sjovt. Tilsammen har vi mere end 150 års sejlererfaring fra Rungsted Havn, hvor vi alle har færdedes siden starten af halvfjerserne. Vores fædre lærte os - og en masse andre børn at sejle; Vi har selv undervist mange unge mennesker i praktisk og teoretisk sømandskab, og nu tager vi endnu en tørn for dansk sejlsport.
De fire stiftere og en kommende junior
Vi har været med i en 6-8 forskellige klubber på Øresundskysten, herunder RKS, KDY, NB, SKS, TS, SSS, KAS & Matchracecenteret. Vi har sejlet tur og ræs i blandt andet Optimist, Flipper, Laser, Wayfarer, Finnjolle, 2.4mR, Yngling, Lynæs 14, Soling, IF, Jaguar, Windsurfer, Maxi 77, Int. 806, Spækhugger, Banner 28, Knarr, Aphrodite 101, X99, Omega 34, Bianca 107, DS37, X35, 12mR, Swan 52, Swan 55, Swan 60, Swan 65 og ikke mindst Seawind.

Vi er ikke nødvendigvis enige om, hvorvidt det er fedest at tage tre uger i skærgården, eller om det i virkeligheden er sjovere at stå på skamlen til et DM, men vi er helt enige om een ting: Der mangler en lokalt forankret sejlklub med lokalt udsyn på Rungsted Havn.

Derfor stiftede vi Rungsted Sejlklub den 10. marts 2013.

Vi har i bestyrelsen den tidligere og den nuværende formand for Aphrodite101 klubben. Vi har en DS uddannet elite-måler. Vi har kræfter, som har taget skibsdesign kurser på universitetsniveau. Vi har de to bærende kræfter gennem 12 år bag Hue-Hanske-Cup og Club Seawind med næsten 200 medlemmer. Vi har alle været hjælpere og baneledere utallige gange gennem mere end 30 år. Vi har rutinerede undervisere med erfaring til vands og til lands, og så har vi endelig et par præmietagere ved nationale mesterskaber. Nåja, og så står vi alle på ski.

Kort sagt: Vi har set nok til at vide præcis, hvad vi vil.

Rungsted Sejlklub er en sejlklub for sejlere og andre vandhunde. Rungsted Sejlklub drejer sig om sejlads, kapsejlads, livet på vandet og Sejleren fra Rungsted. Det er vores fritid og vores børns fremtid. Det skal være afslappet, sjovt og frivilligt, men det skal ikke være uambitiøst.

Det bliver sjovt. Det bliver rigtig sjovt.

Christian, Peter, Torben & Nicolai.

Rungsted Sejlklub: Mindre salgsgas, mere sejlads !!