torsdag den 3. september 2015

Pressemeddelse

Rungsted Sejlklub den 3. september

Civilstyrelsen har igen afvist at give fri process til Rungsted Bådelaug og Rungsted Sejlklub i sagen om den af os påståede ulovlige kommunalisering.

Denne gang har Civilstyrelsen opfundet en anden årsag til afvisningen. Civilstyrelsen vurderer nemlig, at vores chance for at vinde sagen er for lille.

Rungsted Sejlklub er forundret over denne afgørelse i kommunens favør, og vi mener det stiller spørgsmålstegn ved borgernes retssikkerhed i Danmark.

Vi er stolte af at kæmpe for de lokale sejlere og bådejere mod kommunal udbytning og brandbeskatning af specifikke grupper i samfundet.

Vi overvejer nu vores næste træk.

Lidt historie:

Rungsted Sejlklub blev stiftet i 2013 for at skabe en længe savnet lokal sejlklub. På daværende tidspunkt var havnesagen afsluttet med en A/S løsning, som alle parter havde erklæret sig tilfredse med. I juni 2014 valgte politikerne at vrage den igangsatte løsning, og Rungsted Sejlklub var tvunget til at tage stilling i sagen. Bådelauget, KDY & Rungsted Sejlklub stod derefter sammen om en skriftlig protest erklæring, der tog sejlernes parti i sagen. Desværre valgte KDY i løbet af eftersommeren 2014 at forlade samarbejdet.