onsdag den 23. august 2017

101 Klassemesterskab

Det blev en kapsejlads! Aphroditerne tester i disse år et nyt format for klassemesterskabet. Det går på een sejlads tirsdag, een sejlads onsdag og så een eller flere sejladser fredag eller lørdag. På denne måde kan lokale aftenmatcher "flettes ind" i et DM, og i år stod RS for den afsluttende distancebane om lørdagen.
Torben nørkler medens vi finder startområdet
Ude på banen så det ret godt ud. Lækker sol, lækker vind og så den her distance på en 14-16 sømil. Efter at have rigget til dommerskib med vores bærbare flagsystem, var vi sådan set klar. Ud med bøjerne og op med flagene og så gang i pistolen.
Vi er SÅ klar til at skyde
Det blev en spilerstart... bare lissom for at prøve noget andet, og det så sådan her ud:
Start
Da vi var sikre på, at de var kommet godt afsted futtede vi ind efter en burger. Vi havde regnet med 2-3 timers sejltid, så der var tid nok. Sjovt nok var det alligevel lidt stressende at være væk fra linien, men da vi kom ud igen, kunne vi se, de var ovre under Ven, - på kryds på vej tilbage mod Rungsted.
Mål
Første båd i mål var DEN45, men allerede 14 sekunder efter dukkede DEN11 op, og endnu 36 sekunder senere var DEN358 i mål, som det ses herover. Derefter fulgte DEN302 og DEN284.
Moleøl?
Så skulle der rigges båd af, og dernæst skulle der rigges middag til. Der var faktisk også Moleøl, og Stig havde "stegt" dem helt perfekt i en balje is, men sejlerne var simpelthen så trætte efter kampen, så de var svære at slæbe hen til flasken. Det er sjældent set.
Johan svinger sabelen
Der kom dog andre boller på suppen, da Johan mødte op med bowler, sabel, skum og bum. Tillykke med de 80 år. De ser ud til at være gået ret ubesværet. Derefter landede Kaptajnen nogle voldsomme bøffer, og så startede håndsejladsen og røverhistorierne med både pirater og ægte papegøjer.
Skål!
Men de historier skal ikke refereres her, for de er meget bedre sådan... live. Tak for en herlig dag på vandet og tak til alle, der var med til at få det til at blive til virkelighed.

Og vinderne... DEN45 med 4 points, DEN11 med 80års erfaring, hjemmelavet besætning og 6 points og DEN304 med 9 points. Tillykke.

PS: Flere billeder på vores fotoalbum... se link i kolonnen til højre herfor -->

PPS: Der var endnu en overraskelse ud over den med moleølsne. Tænk! Stort set alle var tilfredse, - ja nærmest begejstrede over banen. Og her gik vi og troede, at distancebaner var noget man sejlede i slagregn i firserne!?!