tirsdag den 6. april 2021

Kapsejlads er muligt

Her til morgen fandt jeg dette dejlige budskab i min indboks:

Kapsejlads med 50 deltagere

Kort sagt: DS mener, at vi nu kan sejle kapsejlads, når blot vi ikke forsamles i større grupper end 50 - og vi holder mindst to meters afstand.

Det er selvfølgelig glædeligt, men der mangler tilsyneladende noget: Vi må vide, om et kapsejladsfelt og dommerbåd, liniebåd og mærkebåd tilsammen udgør en forsamling. Det finder man ud af, hvis man klikker på indtil flere links.

Først skal man klikke her: https://dansksejlunion.dk/corona og derfra kan man klikke på dette link: https://dansksejlunion.dk/corona#kapsejlads

Aha! Man kan altså godt sejle kapsejlads med flere end 50, MEN der må ikke være flere end 50 forsamlet ad gangen. Så vidt jeg kan se, regner DS fortsat med, at en start er forsamling. Så trækker vi officials fra med 3 på dommerbåden og to i liniebåden, så er vi nede på 45 sejlere. Topmærkebåden tæller (vel) ikke med her.

Resultat:

Vi kan have et Knarrfelt på 15 både, et 101 felt på 11 både eller et x99 felt på 9 både. Er der 8 mand ombord, så er der plads til 5 både på linien. Det er selvfølgelig bedre end ingenting, og mon ikke aftenmatch skulle være muligt, når bådene fordeles i flere starter..?

Jeg glæder mig blot til at se besætningens placering, når der skal være 2 meter imellem alle deltagere. Det bliver rigtig sjovt. Nå, ud på vandet skal vi nok komme. Det bliver skønt. Når snevejret altså er ovre.

1 kommentar:

1. Ja en glædelig nyhed.
    Enig at De to meters afstand på den enkelte båd bliver interessant at følge. På Cirrus er vi heldigvis alle i familie med hinanden, på en eller anden måde.
    Grænsen for 50 personer på adskilte både har jeg svært ved at se logikken i, men løsningen er vel at afholde separate kapsejladser som starter tæt efter hinanden og hvor banen minder meget om hinanden - ja faktisk er tæt på at være identiske.

SvarSlet