fredag den 21. april 2023

Standerhejsning

Den kommer nærmere. Sejlsæsonen. Foråret er for længst startet med fuglekvidder, japanske kirsebærtræer og den skønne monotone lyd af slibemaskiner på havnen. I sidste weekend var der nærmest en smølfefest (sejlere med blåt slibestøv) ude foran klubhuset. Og se nu bare resultatet:

Fire flotte både er klar!

Det myldrede rundt med glade nye og gamle - nej - rutinerede sejlere, som gjorde vores både klar til endnu en sæson med sejlskole, Ven-ture og i år også kapsejladstræning. I tirsdags satte Karsten og hans kumpaner så bådene i søen. Så nu er vi klar. Det bliver fantastisk at komme i gang.

Og  igangsætning skal der til.

Standerhejsning er i morgen, hvor vi hejser standeren med god hjælp fra vores yngste medlem - medens hornene blæser "til tops". Derefter synger vi vores "nationalsang", - "Sejleren fra Rungsted", og så skydes der til skafning.

Første gang standeren sås var på en Yngling

Skafningen sker ved klubhuset - tilmelding nødvendig via dette link: Standerhejsning. Derefter almindelig klubhygge - og måske formanden siger et par (let) bevingede ord i anledning af 10-års jubilæet.

Håber vi ses...