torsdag den 23. juni 2016

Medens regnen siler

Det er midsommer. Natten er lys, og fuglene pipper. Det er nu, det er allerskønnest at sidde i Grønsund klokken 0430 med en frisk kop kaffe og en let sommerbrise foran for tværs.
Der brænder en ild, som ikke kan slukkes!
Hav nu en fantastisk ferie med masser af sømil, og husk: Zoom helt ind, når du planlægger ruter på de dersens elektriske søkort.

PS: Send gerne et feriebillede og tre ord fra den blå hylde til klubbens hjemmeside. Brug formandens telefonnummer.

DS Turstander

Skal du på sommertogt? Lækkert! Foregår det i Danmark? Så husk at medbringe en DS Turstander til brug ved de udlagte ankerbøjer rundt omkring i indre danske farvande.
DS Turstander, en slags billet til ankerbøjerne
Standeren er "gratis", hvilket betyder, at den er betalt via medlemmernes bidrag til Dansk Sejlunion, så den kan bare afhentes efter aftale hos formanden. God ferie.

torsdag den 16. juni 2016

Ny havnemester

Stort tillykke til Rungsted Havn med den nye havnemester og stort tillykke til Anders Söderberg med posten.
Anders Söderberg i sit rette element
Anders kender nok havnen omtrent lige så godt som vores nuværende Havnemester, Henrik Kristensen, der har passet rigtig godt på havnen i mange år. Mange lokale sejlere kender og har kendt Anders siden optimistjollen, og vi ser frem til et godt samarbejde i mange år fremover. Tjæk havnens hjemmeside for detaljer.

onsdag den 15. juni 2016

OD-90 igen til tops

Så har Rungsted Sejlklubs Knarr-Team OP-90 igen sejlet rrrrrigtig stærkt. Denne gang gik det ud over det traditionsrige IKC Udt.2 Knarr Stævne arrangeret af Sletten Bådeklub i weekenden 11-12 juni.
Foto: Rud Kofoed
Lørdagen var præget af vacuum, og der var spænding om, hvorvidt de tyve både kunne nå i mål inden tidsbegrænsningen. OD-90 landede tre minutter i, så det var tæt på. Søndag var der lidt mere vind, men ikke hele dagen... Akkurat nok til to sejladser... Se alle billederne - klik her! Nej, næsten alle for der er endnu flere billeder her!

Med to prikker og en tredjeplads i dette stævne fører OD-90 klart udtagelserne til IKC i Oslo 2017. Stort tillykke til Lats Gottfredsen, Anders Fisker og Kasper Bonnevie.