lørdag den 8. februar 2020

Blæsevejr på vej

Der skete noget helt nyt forleden. En mail dumpede ind i den elektroniske postkasse! Den var fra forsikringsselskabet, som lige ville minde om, at det vil være en god ide at checke fortøjninger og pressenninger inden søndagens blæsevejr.
Pust (Grafik: NMMA)
Det har jeg aldrig prøvet før, så jeg slog vejret op, og ganske rigtigt: Medens det var tæt på vindstille og sol og fuglekvidr, så meldte (trusty old) Windfinder om ret meget vind. Faktisk topper den på 27 sekundmeter i Rungsted søndag aften. Det er alligevel noget tid siden, at man sejlede DM i den slags vejr, og da knækkede masterne. (101 DM i Præstø i slutfirserne)

Advarslen er hermed givet videre, idet jeg tillader mig at håbe på, at de overdriver lidt. Det gør de nu sjældent, så det bliver nok til en tur på havnen i morgen. Tak, Pantaenius.