tirsdag den 24. marts 2020

Opdatering...

Vi vil sååå gerne på vandet, men vi er desværre nødt til at vente lidt endnu, for verden er af lave; Når selv OL bliver udsat, så ved man, at det er alvor.
Et billede fra den blå hylde (Foto: NMMA)

Statsministeren beder os om at blive hjemme, ikke gå på cafe, undgå offentlig transport, lukke sportsklubber og klubhuse - hvis vi ellers havde et, undgå forsamlinger på 10+ personer samt at vise hensyn og samfundssind.

Dansk Sejlunion beder os om at lukke klubhuse og aflyse  eller udsætte alle aktiviteter, herunder generalforsamling, standerhejsning, bådklargøring, sejlskole m.v.

Selvom det kribler i fingrene for at lave båd og komme ud på bølgen blå, bliver vi hjemme. Det gør vi naturligvis - omend ikke med glæde, fordi vi bliver bedt om det, fordi vi udviser samfundsind og ansvarlighed, og fordi vi passer på hinanden.

Lige nu må vi simpelthen nøjes med at håbe, at det snart bliver muligt at komme på vandet. Kun ganske få ting tæller på plussiden: Det er med stor sandsynlighed varmere, når vi kommer i gang.

2 kommentarer:

1. Tak for meldingen.
    Ohhh, jeg ser også frem til at komme på vandet.
    Naturligvis skal også Rungsted Sejlklub udvise samfundsind og ansvarlighed.
    Jeg har utrolig nok en ledig kalender på lørdag, så skal der slibes både eller ordnes andet med maske på i det skønne vejr, da stiller jeg gerne op.
    Kh Jakob Nybo

SvarSlet
    Svar
    1. Også tak for meldingen. Det er simpelthen for koldt. Nattefrost ødelægger ethvert tiltag til plastikarbejde. Desuden vil det være uhensigtsmæssigt at have 20+ folk myldrende rundt om benene på hinanden ved bådene. Desværre.

Slet