Rungsted Sejlklubs mål:

Rungsted Sejlklub er en lokalt forankret sejlklub for sejlere. Ambitionen er at skabe en hel klub med et stærkt og varieret klubliv, hvor alle sejlere uanset niveau, bådtype og alder føler sig velkomne.

Rungsted Sejlklub arbejder aktivt for sejlsport via aktiviteter som kapsejlads, tursejlads & sejlskole for unge og ældre. Rungsted Sejlklub er en fritidsfornøjelse, og alt arbejde er derfor frivilligt og ulønnet.

Rungsted Sejlklub skal aktivt arbejde for at minimere administrativt arbejde, udgifter til grej, hjælpebåde og juniorbåde. Medlemsskab skal være sjovt, afslappet og billigt, og så skal det handle om sejlads.

Meget kort sagt: Slap dog af, og tag ud at sejl!

Uanset du er til surf, sup, kite, jolle, klassisk kølbåd, foils eller om du bare gerne vil ud at fiske, så er du velkommen hos os.

Der er ingen grund til at lægge skjul på, at ambitionen er at skabe en hel sejlklub med alt, hvad det måtte indebære; Hvor hurtigt, det kommer til at gå, det afhænger helt af medlemmerne og deres energi. Vi har naturligvis en ide om, hvordan det skal gøres; Planen er cirka en femårsplan, og den ser indtil videre ud som vist herunder. Dosmerlisten er noget længere...

Rungsted Sejlklub år 1-5:

År 1:
  1. DS medlemsskab
  2. Klubaftener
  3. Introaften
  4. Introtur
  5. Sejlskoleudvalg: Sejlskole
  6. Bådudvalg: Klubbåde
  7. Lokaler
  8. Festudvalg: Julefrokost
År 2:
  1. Bådudvalg: Følgebåd
  2. Optiudvalg: Optimister
  3. Juniorudvalg: Juniorer
  4. Kapsejladsudvalg.kapsejladser
År 3:

1. Jolleudvalg: Joller
  2. Turudvalg: Introtur, sommertur m.v.

År  4, 5:

Altid godt med lidt slack i planen.

Vi skal klart have os en hyggekrog, hvor man kan lugte af maling og drikke en BYOB - eller på dansk en TEØM. Inden sæsonen er omme skal vi helst have et festudvalg stablet på benene, for vi er simpelthen nødt til at holde en julefrokost. Når vi har fundet kræfterne til det, skal vi så have et  jolleudvalg, optimister, ungdomsudvalg og uddannelsesudvalg i gang. Vi skal også have et kapsejladsudvalg, så vi kan komme i gang med noget kapsejlads, men men men ... Vi starter i det små, for så er det nemmere at overraske positivt.

Rungsted Sejlklub: Mindre salgsgas, mere sejlads !!