Tale, stander, sang og bummm... og nu sejlskole!

søndag den 28. april 2024

Standerhejsning

Der var standerhejsning lørdag den 27. april i det skønneste omend ikke supervarme vejr. Dagen startede nemlig lidt diset, men heldigvis brød solen igennem op ad formiddagen.

Formanden holder tale. (Foto: Ruben Hansen)

Lidt over tolv bød formanden (den nye) velkommen og holdt en fin tale (link) til at skyde året i gang med, og så skulle standeren til tops.

Standeren flyver. (Foto: Ruben Hansen)

Det kom den så på behørig vis, - med god hjælp fra klubbens yngste medlem, - som lidt endnu er Smilla, som ses forrest i billedet.

Standeren blæses op. (Foto: Ruben Hansen)

Der var kun et enkelt tågehorn til at følge standeren til tops. Det gik lige, men næste år skal der gerne være mange flere. Det er også en god anledning til at teste, om båthornet overhovedet virker.

Derefter var det tid til at afsynge nationalsangen, som ihvertfald Tom og Nicolai kender vældig godt. Jeg tænker, de fleste kommer efter det pø om pø.

Der skydes. (Foto: Ruben Hansen)

Og endelig var det tid til at kanonlauget kunne skyde til skafning. Dennegang var det Kim, der betjente kanonen, og det gik lige som det skulle. Det sagde bummmm.

Grillen kører. (Foto: Ruben Hansen)

Ovre ved klubhuset kørte grillen, og aktivitetsudvalget havde været på banen allerede lidt over ni for at købe ind, sætte havemøbler og mixe kartoffelsalat.

Klubhygge. (Foto: Ruben Hansen)

Sådan noget klubhygge, - det kan man aldrig få for meget af, og det endte med at blive en super dag - med det skønneste vejr og søde, hjælpsomme medlemmer; Oprydningen gik nemlig også som en leg.

Så er vi klar. (Foto: Ruben Hansen)

Tak for en herlig dag på havnen.

/Nicolai