torsdag den 7. august 2014

Introduktion til sejlskolen

Rungsted Sejlklub inviterer til intromøde for sejlskolen. Det sker søndag klokken 1000 på Rungsted havn. Foreløbigt mødested er ud for bro 7. Nærmere vil tilgå de tilmeldte. Planen er at give en kort intro til vores sejlskole, hvorefter vi skal sniksnakke lidt og finde ud af, hvilke resourcer vi har til rådighed. Vi skal have indplaceret deltagerne i vores uddannelsesplan. Når det er sket, kan vi lave nogle besætninger, så vi kan komme en tur på vandet. Efterfølgende er det planen at få sat nogle faste ugentlige sejltider op.

Vi ved ikke, hvor mange vi bliver, så send lige en mail til formanden, hvis du har tænkt dig at dukke op.

Hvis du er nysgerrig efter at se vores uddannelsesplan, så klik på sejlskole herover. Der er et billede af vores uddannelsestrappe. Vi har naturligvis ikke alting på plads, men p.t. kan vi løfte nye sejlere til niveauet for den praktiske duelighedsprøve og lidt til.

Vintersysler i sejlskolen
Bare rolig! Man skal ikke læse alle disse bøger for at blive bådfører. Det rækker vel med cirka halvdelen, men så har man også "Rødt bælte i sejlads". Det vigtigste for at blive rød fører er dog en god portion praktisk erfaring koblet med betegnelser, søfartsregler, knob og manøvrer. Faktisk når de fleste til den praktiske duelighedsprøve stort set uden at åbne en bog.