onsdag den 26. januar 2022

Knarr Rungsted Cup 2022

Rungsted Sejlklub afholder igen i år Knarr-stævne i samarbejde med Dansk Knarr Klub. Det løber af stablen weekenden 30.-31. juli 2022.

Netop i år afholder KDY desuden IKC weekenden efter – også i Rungsted – hvorfor vores stævne tillige fungerer som en slags tune-up-stævne hertil. Vi venter derfor også endnu flere deltagere end tidligere år.

IKC, International Knarr Championship, er det uofficielle verdensmesterskab i Knarr-klassen, grundlagt i 1968 af admiraliteterne i Norge, Danmark og USA (San Francisco). Mesterskabet afholdes hvert år skiftesvis i de tre lande. Vores stævne er i øvrigt udtagelsesstævne til næste års IKC.

Tilmeldingen til Knarr-stævnet er allerede nu åben og foregår på manage2sail, hvorfra også NOR kan hentes.

Står man ikke selv og skal deltage, men har man til gengæld mulighed for at give en hånd med i en af de mange praktiske opgaver i weekenden, må man meget gerne skrive til race@rungstedsejlklub.dk – al hjælp vil blive vel modtaget.