mandag den 25. april 2022

Standerhejsning og indvielse af klubhus

Sæsonen blev skudt i gang og klubhuset taget i brug.

Rungsted Sejlklubs medlemmer, venner og samarbejdspartnere var mødt op for sammen at hejse klubbens stander, der markerer at sejlsæsonen er gået i gang. Traditionen tro er det klubbens yngste medlem der hejser standeren. I år var det Caroline Petersen der havde det ærefulde hverv, hun blev flankeret af formand for klubben Nicolai Møller-Andersen og borgmester Morten Slotved.

Caroline hejser fanen. (Foto: Eva Skytte)

Der var samtidig indvielse af det nye klubhus der er placeret centralt på havnen. Borgmesteren klippede det røde bånd og huset kunne inspiceres af de fremmødte.

"Jeg er rigtig glad for at vi ved det sidste kommunalbestyrelsesmøde i 2021 fik skabt flertal for støtte til et klubhus på havnen og denne dag markerer at huset nu danner rammen om mange aktiviteter fremover," udtaler borgmesteren

Masser af klubhygge. (Foto: Henrik Jørgensen)

"Rungsted Sejlklub har 176 medlemmer. Med en aktiv sejlskole der uddanner 25 sejlere hvert år kommer der nye medlemmer til. Vi vil gerne udvikle vores aktiviteter og arbejder hele tiden med at skaffe midler til at opdatere vores både og købe nye så vi kan tilbyde vores medlemmer optimale forhold," udtaler Simon Christensen der er medlem af bestyrelsen.