søndag den 8. april 2018

Dansk Sejlunions nyhedsbrev

De seneste år har Dansk Sejlunion udsendt bladet "sejler" fire gange årligt. Det gør de desværre ikke mere, og det er synd. Unionens blad var nemlig et rigtig godt blad, som havde to vigtige formål. Det ene var, at det var samlende for dansk sejlsport. Det var nemlig spækket med gode historier fra ande dele af landet, så man fik et indtryk af, hvad de render og laver i de andre klubber. Tak for det.
Husk at tilmelde dig DS nyhedsbreve!
Det andet var, at bladet fortalte om, hvad de laver inde i Dansk Sejlunion. Altså bortset fra de ting, vi allerede ved: Turbøjerne og... øhh... kampagner for redningsveste. Alt elitearbejdet hører man sjældent om, så det var godt at læse om det i bladet. Ligaen støder man af og til på i dagspressen, men også ligaen fik tiltrængt spalteplads i bladet. Det var supergodt at få formidlet.

Det hele handlede om at gøre Dansk Sejlunion nærværende. Bevares, jeg er ikke tilhænger af, at DS bliver til en klub, der konkurrerer med rigtige sejlklubber. DS jo er skabt af sejlklubbernes behov for et fælles organ. Ikke omvendt. Vi sender allesammen penge til Dansk Sejlunion hvert eneste år, og derfor synes jeg, det er vigtigt at DS fortæller, hvad de bruger vores penge til. I mine første 40 år på vandet forstod jeg aldrig, hvad unionen lavede. Det var uklart, hvilken glæde jeg som almindelig sejler og hobby kapsejler havde af DS arbejde. Jeg har næppe været alene om det, og derfor har jeg igen og igen fortalt DS, at det er dejligt med deres blad.

Nuvel, det er historie. Bladet er for dyrt at lave. I stedet får vi hele 3 elektroniske nyhedsbreve, og dette indlæg er en opfordring til at gå ind på Dansk Sejlunions hjemmeside og melde sig til disse nyhedsbreve, så unionen kan forblive vores allesammens union, - så den ikke forsvinder fra danske sejleres mentale radar. Det ville ikke være så godt.

Se hvordan du tilmelder dig på ovenviste billede. Klik for større udgave.