Tale, stander, sang og bummm... og nu sejlskole!

onsdag den 23. august 2023

OD90 gør det igen

Lige før sommerferien vandt OD90 vores eget Knarrstævne. Nu har de gjort det igen. Dennegang var det i Skovshoved Sejlklubs regi. Så vidt jeg kan forstå, fører  Lars Gottfredsen og co (OD90) nu udtagelsesserien til det uofficielle VM i Knarr - aka IKC. Jeg har ikke et billede derfra, men Lars har sendt mig dette link til Bådmagasinet. Tak for det - og tillykke.

Her er er et par billeder fra RS Knarrstævnet lige før sommerpausen.

RS er klar med (den nye) RIB og bøjer. (Foto: Nicolai)

Det ser sq godt ud sådan et (næsten) helt Knarrfelt. Især fra denne vinkel.

Et næsten helt Knarrfelt. (Foto: Nicolai)

Der var ikke meget vind, så der skulle både finstyres, fintrimmes, balanceres og findes vej. De af os, der kender Lars fra vandsiden, ved, at han typisk mestrer alle  discipliner.

Igen. (Foto: Nicolai)

Her er endnu et billede - taget lige efter målgang. Som det fremgår, er der ikke spiler på sådan en fætter, men når de i Knarrklubben kan skifte fra træmast til alu, så ved man aldrig, hvad der ellers kan ske. Kulfiber skrog og mast i titanium bliver det næppe til, men en spiler kunne måske klemmes ind i klassereglerne :-D

Stemning på land. (Foto: Nicolai)

På land var der som altid stemning uden hæmning. Det lader til, at ihvertfald Knarrsejlerne godt kan lide konceptet med lidt mad sammen med en moleøl.

Taler. (Foto: Nicolai)

Der blev også holdt taler, og delt præmier ud, og så havde Knarr-klubben merch med til alle hjælpere. Det var supert.

Vinder: Gottfredsen & co. (Foto: Charlotte?)

Da dagen var omme, viste det sig, at Gottfredsen & co var hurtigst i den tynde luft. Stort tillykke og kæmpe tak til kapsejladsudvalget, alle hjælpere og deltagere samt hangarounds for fantastisk humør og flot indsats.